Digitalisierung von Prüfungsformaten in der Hochschullehre - Coronabedingte Veränderungen der universitären Prüfungsprozesse aus Sicht von Hochschullehrenden der Universität Graz. Mai 2022. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai imported zno]
Learning Analytics - Studierende im Fokus. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, (18)April 2023:223--250, Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik, Mai 2023. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai imported zno]
Chatbot-Based Mood and Activity Journaling for Resource-Oriented CBT Support of Students. In Vincent G. Duffy (Hrsg.), Digital Human Modeling and Applications in Health, Safety, Ergonomics and Risk Management - 15th International Conference, DHM 2024, Held as Part of the 26th HCI International Conference, HCII 2024, Proceedings, 177--188, Springer, Berlin u. a., 2024. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai zno]
Usage of Self-Motivating Achievements to Collect Accessibility Information of Indoor Environments.. In Margherita Antona, und Constantine Stephanidis (Hrsg.), Universal Access in Human-Computer Interaction - 17th International Conference, UAHCI 2023, Held as Part of the 25th HCI International Conference, HCII 2023, Proceedings, 477--488, Springer Nature Switzerland, Dortrecht u. a., Switzerland, 2023. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai zno]
From Guesswork to Game Plan: Exploring Problem-Solving-Strategies in a Machine Learning Game. In Zsuzsa Pluhár, und Bence Gaál (Hrsg.), Informatics in Schools. Innovative Approaches to Computer Science Teaching and Learning, 73--84, Springer, Berlin u. a., 13.10.2024. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai imported zno]
Using Matchboxes to Teach the Basics of Machine Learning: an Analysis of (Possible) Misconceptions. Proceedings of the Second Teaching Machine Learning and Artificial Intelligence Workshop, 25--29, PMLR, 08.09.2022. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai imported zno]
Workshop: Künstliche Intelligenz im Informatikunterricht - Praxisperspektiven im Gespräch. 2023. [PUMA: FIS_scads area_responsibleai imported zno]